poniedziałek, 19 marca 2012

Minestrone na sposób mediolański


Potrzebny czas: 80 minut
Moja ocena: 4+

Składniki (dla 4 osób):
- 100 g suszonej fasoli borlitti (ja użyłam fasoli adzuki)
- 1 golonka (ja zastąpiłam bulionem)
- 2 grubo pokrojone średnie cebula
- 3 grubo pokrojone łodygi selera
- 1 łyżeczka ziaren pieprzu
- 1 liść laurowy
- 3 grubo pokrojone średnie marchewki
- 3 L wody
- 1 łyżka oliwy
- 3 rozgniecione ząbki czosnku
- 4 obrane, pokrojone pomidory (ja użyłam 1 puszki pomidorów)
- 1 łyżka przecieru pomidorowego
- 2 pokrojone w kostkę ziemniaki
- kawałek grubo poszatkowanej kapusty
- 1 grubo pokrojona cukinia
- 70 g ryżu arborio
- posiekana natka pietruszki
- posiekana bazylia

Przygotowanie:
Włóż fasolę do miski i zalej zimną wodą. Odstaw na noc. Rano przepłukaj zimną wodą i odsącz.
Golonkę i 1 cebulę piecz w brytfannie bez przykrycia, przez 30 minut. Do dużego garnka wrzuć cebulę, seler, pieprz, liść laurowy, jedną marchewkę i zalej wodą. Doprowadź do wrzenia i gotuj na wolnym ogniu bez przykrycia przez 2 godziny. Przecedź wywar przez gazę umieszczoną na sitku dużej miski, odstaw do wystygnięcia, włóż do lodówki.
W dużym rondlu rozgrzej olej. Podsmaż cebulę i czosnek, mieszając, aż cebula zmięknie. Wyjmij wywar z lodówki, zdejmij z jego powierzchni tłuszcz i wlej do rondla. Dodaj fasolę, pomidory, przecier pomidorowy i dodatkowo przygotowane selery, ziemniaki i resztę marchewki. Doprowadź do wrzenia i gotuj na małym ogniu, pod przykryciem, przez 40 minut, aż fasola będzie miękka.
Dołóż kapustę, cukinię i ryż. Gotuj na małym ogniu ok. 15minut, aż ryż będzie miękki. Tuż przed podaniem dodaj natkę pietruszki i bazylię.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi z książki "Podróże kulinarne - kuchnia włoska" wyd. Rzeczpospolita.
Ze względu na brak czasu przygotowałam uproszczoną wersję nie wymagającą tyle godzin gotowania. Pominęłam gotowanie wywaru z golonki i warzyw i zastąpiłam to użyciem bulionetki drobiowej. Ziemniaki dodałam na 30 minut przed końcem gotowania, tak żeby się nie rozgotowały.
Zupa wyszła bardzo gęsta i sycąca. Polecam! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz