niedziela, 22 stycznia 2012

Schab z pieczarkami


Potrzebny czas: 50 minut
Moja ocena dania: 5

Składniki (dla 2 osób):
- 400 g schabu
- 300 g pieczarek
- 1 duża cebula
- 100 ml wina białego wytrawnego
- 150 ml słodkiej śmietanki 18% (np. łaciate)
- olej do smażenia
- sól, pieprz

Przygotowanie:
Pieczarki obrać i pokroić w ćwiartki, cebulę pokroić w półksiężyce.
Schab pokroić w plasterki ok 4-5 mm i podsmażyć na niewielkiej ilości rozgrzanego oleju. Kiedy się zarumieni z obu stron przełożyć na talerz.
Na patelnię z tym samym olejem wrzucamy cebulę i podsmażamy. Następnie dodajemy pieczarki i dusimy, aż puszczą sok i się trochę podrumienią. Całość doprawiamy solą i pieprzem. Kiedy pieczarki będą gotowe dokładamy schab i zalewamy winem. Dusimy wszystko razem około 15 minut. Na koniec dolewamy śmietankę i gotujemy jeszcze chwilę.

Kilka dodatkowych słów:
Przepis pochodzi z bloga pokrojonedoprawione.sos.pl. Nieznacznie go zmodyfikowałam jeśli chodzi o ilość mięsa i pieczarek. Potrawa wspaniała, która podbiła moje podniebienie. Do mięsa dodałam ziemniaki z wody.

1 komentarz:

  1. Czasem nachodzi mnie ochota na takie tradycyjne smaki. Bardzo apetyczne zdjecie!

    OdpowiedzUsuń