sobota, 21 stycznia 2012

Zupa serowa z grzankami


Potrzebny czas: 20 minut
Moja ocena dania: 4+

Składniki (dla 2 osób):
- 1 mały por
- 0,5 l bulionu warzywnego
- 0,5 szklanki mleka
- 2 serki topione (ja użyłam gouda)
- natka pietruszki
- sól, pieprz
- 1 łyżka masła
Grzanki:
- 1 mała bagietka
- 2 łyżki masła
- 3 ząbki czosnku

Przygotowanie:
Zupa:
Por pokroić w cienkie plasterki i podsmażyć na maśle. Zalać bulionem i chwilę podgotować. Następnie dodać serki topione. Gotować około 5 minut - aż serki się rozpuszczą. Doprawić solą i pieprzem według uznania. Posypać natką.
Grzanki:
Bagietkę pokroić w kostkę. Masło rozgrzać na patelni, dodać wyciśnięty czosnek i wrzucić pokrojoną bagietkę. Podsmażać, co jakiś czas mieszając około 5 minut na małym ogniu.

Kilka dodatkowych słów:
Przed pokrojeniem bagietki odkroiłam z niej skórkę, aby potem była delikatniejsza. Grzanki wyszły wspaniałe. I doskonale smakują z tą zupą, która dzięki nim jest jeszcze bardziej syta.

5 komentarzy:

  1. Ukradłabym taką. Razem z miseczką i grzankami, oczywiście. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Liffka, chciałabym się pilnie z Tobą skontaktować w sprawie Twojego zdjęcia, ale nie widzę żadnego kontaktu - odezwij się, proszę izakulinska@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dobre pytanie :) gdzieś mi to umknęło. Mleko dodajemy po tym jak zalejemy por bulionem.

      Usuń